Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Sverigedemokraterna tappar mark. Tillfällighet? Inte enligt mig.

Av Dennis - 19 maj 2013 18:23

Med lite drygt 1 år kvar till valet 2014 är Sverigedemokraterna ett parti som (om man ska tro dom senaste väljarbarometrarna) har gått uppt som en sol och ned som en pannkaka. Sverigedemokraterna nådde en kulmen med runt 10% av svenska folkets röster och är nu nere på 6,6% enligt Expressen. Detta tapp har skett på enbart ett par månader. Jag tror inte det är en tillfällighet, faktiskt. 

Sverigedemokraterna är ett parti som har bestämt en grupp som man ska vända emot folket. En grupp man kan skylla alla brister i samhället på, men framförallt har de propagerat för att vända svenska folket emot en specifik religion. Det har under senare åren haglat av olika antimuslimska facebooksidor där bl.a förbjudning av moskéer och "den allmänna ryck en burka-dagen" är två av de många exemplen jag har sett att det har propagerats om. Det är nog skrämmande att det finns några (SD) som vill strida emot en av Sveriges grundlagar. Det är ännu mer skrämmande att de var på väg att lyckas övertyga folk om att det var den rätta vägen under ett tag. Nämligen lagen om religionsfrihet. Alla ska ha precis samma rätt att uttöva sin religion. Det är väldigt osvenskt att gå emot det. Det är att ifrågasätta allas lika rättigheter som människa. Vilket vi i Sverige har jobbat hårt för att inte göra. Tänk på det, SD.

Sverigedemokraterna är ett parti som försöker tvinga folk till att utesluta en svagare grupp i samhället bara för att en annan också behöver hjälp. Om man t.ex tar SDs valfilm från 2010. Pensionsstopp eller invandringsstopp? Enligt mig är det irrelevant. Inget vardera. Sverige har resurer och vi ska hjälpa så långt vi kan. Det fungerar inte att hjälpa på plats, rädslan och förtrycket finns fortfarande kvar där. Man kan inte tvätta bort förtryck som vissa grupper har fått utstå i tusentals år genom att slå upp nödtält på plats. Man måste få bort folket där i sådan stor mån som man bara kan. Extremisterna är de farliga, inte dem civila som enbart vill jobba,se sina barn växa upp och leva. Precis som du vill. Man ska även alltid bära med sig i sinnet att extremisterna utgör en extrem minoritet av alla religioner. 


Anyway..Jag ska inte spåra ur helt. Jag är bara på skrivarhumör. Jag tror att Sverigedemokraternas tapp på senare tid främst beror på att alltfler människor engagerar sig i att motverka SD. På massor av olika sätt. Jag har sett torgmöten,bloggar,facebooksidor,twitterkrigare och demonstrationståg mot Sverigedemokraterna. Detta har trappats upp ännu mer på senare tid och det poppar upp nya, växande sidor hela tiden som uppdaterar med information om SDs riktiga framsida på daglig basis. Det är bra. Riktigt bra. För det är precis det folk behöver få se, och det är det som har lyfts fram alldeles för lite. Man har gett SD,avpixlat,realisten och fria tider fritt spelrum i princip överallt under åratal. De leverar ingen riktig bild om hur Sverigedemokraterna är. Den är för smutsig för det. Därför tycker jag inte att det är någon tillfällighet att SD tappar när folk med sunda åsikter lyfter fram vilka chauvinistiska,rasistiska,järnrörssvingande, homofobiska kräk de faktiskt är. 

/ Dennis




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis - 22 juli 2013 17:37

Det naturligas onaturlighet Vad som är naturligt och inte kommer ofta upp i diskussion med de som vänder sig emot homosexuellas likvärdighet i dagens moderna samhälle, och just därför anser jag det vara dags att vi en gång för alla kör slut på det ...

Av Dennis - 9 juni 2013 00:59

Det var ett tag sedan det gjordes ett blogginlägg så därför kommer det ett nytt här. Det är dags för det känner jag. Det är väl ingen hemlighet att Sverigedemokraterna använder frasen "Vi vill hjälpa på plats, vi vill sätta 1 miljard till krisdrabbad...

Av Dennis - 26 maj 2013 14:19

Precis om rubriken lyder så undrar jag varför inte Sverigedemokratiska röstare belyser alla fel nynazisterna gör ute i förorterna?Det har ju varit stökigt på flera håll i landet senaste veckan, framförallt i Stockholms invandrartäta förorter. Ungdoma...

Av Dennis - 23 maj 2013 16:33

Här nedanför kommer ett mycket,mycket bra inlägg som jag fick inskickat av en klok tjej vid namn Emma Eklund. Besök gärna Emmas blogg också då detta bara är ett gästinlägg.http://eeklund.blogspot.co.ukHär följer inlägget:Dom senaste dagarna har jag s...

Av Dennis - 19 maj 2013 12:48

Hej! Det här är tänkt att vara "Vi som börjar tröttna på alla inskränkta Sverigedemokrater"s bloggplats. Här är det tänkt att jag ska skriva små krönikor,lägga upp fakta om Sverigedemokraternas urusla politik och ventilera andra tankar kring detta. V...

Presentation


Detta är en bloggplats med fokus på Sverigedemokraterna. Syftet är att lyfta fram vad dom egentligen är. Vi kommer dela diverse tabbar,skriva krönikor men även ägna oss åt lite politisk satir.

Se vår presentation för mer info!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards